Zašto je važan cash flow menadžment?
Loše upravljanje novčanim tokovima prvi je razlog zašto preduzeća propadaju, naročito mala i srednja, uzrokujući 82% poslovnih neuspjeha, prema studiji američke banke. Kako možete kao vlasnik ili menadžer preduzeća umanjiti ovaj rizik? Kako možete poboljšati novčani tok svog preduzeća?
Prave informacije u pravo vrijeme su odgovor.
Upravljanje novčanim tokovima uključuje razumijevanje nadolazećih obaveza i troškova te njihovu usporedbu sa potraživanjima i budućom prodajom.
Posmatrano iz ugla analitičara, oni preferiraju omjer novčanog toka kao precizan i tačan parametar likvidnosti preduzeća.
Kako proaktivno djelovati?
Ključ za pozitivno poslovanje je proaktivnost. Nemojte čekati da nastanu problemi s novčanim tokovima da nešto poduzmete, radije kontinuirano planirajte unaprijed s predviđanjem novčanih tokova. To je ono što razlikuje uspješna preduzeća od neuspješnih.
ImelBIS ERP predstavlja softversko rješenje koje podržava odvijanje procesa kompanije u svim poslovnim područjima.
Jedan od ključnih segmenata jeste upravljanje obavezama (likvidnošću i solventnošću) sa jedne strane, ali i potraživanjima od kupaca sa druge.
Kako pratiti obaveze i potraživanja?
ImelBIS ERP sistemom predviđeno je niz aktivnosti koje imaju za cilj zadržavanje postojećih kupaca, dobijanje novih kupaca zadovoljenje njihovih potreba, pronalaženje odgovarajućih i pouzdanih dobavljača, segmentiranje tržišta i niz drugih aktivnosti.
U cilju analize obaveza i potraživanja projektovana je posebna opcija Obaveze i potraživanja koja omogućava multidimenzionalnu analizu u okviru praćenja odnosa sa poslovnim partnerima – pravnim i fizičkim licima.
Osnovna namjena ove opcije je zatvaranje računa, analiza kritičnih potraživanja, izrada prijedloga za IOS, izrada prijedloga za opomene za plaćanje, prijedloga za tužbe, analize dospijeća i sl.
Analiza dospijeća kroz ImelBIS ERP
U cilju kvalitetnog upravljanja gotovinskim tokovima, istovremenog praćenja evidentiranog prometa kupaca i dobavljača, kašnjenja u plaćanju, kao i izrade projekcije plaćanja, korisnicima je ponuđena složena analiza prometa pod nazivom Kombinovana analiza dospijeća.
Pristup ovoj analizi omogućen je kroz standardne opcije za praćenje računa i uplata u okviru finansijskog poslovanja, opcija kontrolinga u okviru plana i analize poslovanja, te u izvještajima koji se odnose na finansije i računovodstvo, kao i komercijalne poslove.
Knjiga obaveza u ImelBIS ERP sistemu
U cilju praćenja obaveza koje organizacija ima prema različitim subjektima, predviđena je centralizovana analiza svih obaveza prema dobavljačima, zaposlenicima, državnim i poreskim organima, kao i drugim subjektima.
Da bi ova analiza u potpunosti dala svoj doprinos, neophodno je sve obaveze evidentirati kroz sistem ulaznih računa i ostalih obaveza.
Tako evidentirane obaveze se mogu analizirati korištenjem opcije Knjiga obaveza, koja je prikazana na slici ispod.
Knjiga obaveza kompanijama pruža mogućnost da uspostave visok nivo kontrolinga obaveza i pripreme plan plaćanja na sedmičnom ili mjesečnom nivou.
Plan plaćanja u bilo kom trenutku za bilo koji datum!
Na osnovu knjige obaveza, korisnici ImelBIS ERP sistema mogu vrlo jednostavno i brzo sačiniti plan plaćanja.
Plan plaćanja pojednostavljuje praćenje, odobrenje i izvještavanje o izmirenju obaveza.
Opcija Plan plaćanja omogućava analizu dospjelih računa za plaćanje na datum koji god želimo, uz eventualne korekcije (isključivanje određenih računa i sl.) i kreiranje pregleda na osnovu provedene analize.
Pored kreiranja Plana plaćanja, kroz ovu opciju omogućena je izrada naloga za plaćanje, pojedinačnih i zbirnih. Kreirani nalog za plaćanje može se direktno proslijediti u sistem elektronskog plaćanja, ili na osnovu njega, kreirati standradni – papirni nalog za plaćanje – uplatnica.