Poznavaoci tržišta poslovnih softvera složit će se sa konstatacijom da je vrhunac svakog softvera za upravljanje poslovanjem upravo njegov dobro razvijen dio za planiranje i upravljanje proizvodnjom.
Na svijetu ne postoje dvije identične kompanije pa samim time i svaka proizvodnja zahtjeva drugačiju postavku i obračun.
Bez obzira o kojoj se vrsti ili obliku proizvodnje radilo pored KVALITETNOG SOFTVERA potreban je poseban pristup i posebna pažnja koja se odvija kroz proces IMPLEMENTACIJE softvera.
Kako uspostaviti proces upravljanja proizvodnje kroz ImelBIS?
ImelBIS ERP namijenjen je uglavnom srednjim i velikim kompanijama proizvodnog sektora.
Za većinu kompanija cilj obračuna proizvodnje i pogonskog računovodstva jeste obuhvatanje svih troškova koji nastaju u proizvodnim i neproizvodnim aktivnostima kompanije i obračuna cijena koštanja učinaka zaposlenih i gotovih proizvoda.
ImelBIS omogućava upravljanje proizvodnjom sa CILJEM da korisniku pruži podršku za efikasno planiranje proizvodnje, prodaje i nabave. Dok sa druge strane omogućava bilansiranje potreba za sirovinama, bolje upravljanje proizvodnom dokumentacijom, brži pregled stanja proizvodnje i statusa izvršenja radnih naloga, bržu i tačniju kontrolu utroška materijala, rada i ostalih troškova.
Uobičajeni koraci u proizvodnom poslovnom procesu planiranja i upravljanja proizvodnjom kroz ImelBIS možemo predstaviti u nekoliko koraka:
– planiranje proizvodnje i analizu potrebnih resursa,
– operativno planiranje rada strojeva i radne snage,
– praćenje realizacije utroška materijala i obavljenih tehnoloških operacija,
– izradu poluproizvoda i proizvoda,
– kontrola kvaliteta ulazanog materijala, procesa, poluproizvoda i proizvoda,
– periodični i završni obračun proizvodnje i izračun stvarne cijene koštanja svakog pojedinačnog proizvoda ili proizvodne usluge
Nabrojani procesi planiranja i upravljanja proizvodnjom samo daju pregled proizvodnih koraka koji su podržani, no ono što je istinska snaga i kvalitet ImelBIS-a jeste njegova izuzetna fleksibilnost odnosno kastomizacija klijentovim potrebama.
Koliko je bitan proces implementacije i integralnost softvera?
Nije svejedno kako se radi implementacija informacionog sistema i da li postoji njegova integralnost.
Polazeći (od činjenice) da je svaki proizvodni proces jedinstven i unikatan, a što je uzrokovano različitim faktorima da li opremom, tehnologijom, organizacijskom ili upravljačkom kulturom, implementatori ImelBIS sistema u mogućnosti su odraditi reinženjering poslovnih procesa i omogućiti prilagodbu softvera datoj organizaciji kako bi se postigli bolji poslovni rezultati i zadovoljstvo klijenta.
Konsultanti koji su implementatori ImelBIS-a stručnjaci su sa višegodišnjim iskustvom i mogu pružiti najbolje rješenje kako prebroditi složenost proizvodnog procesa. Implementacija se radi po fazama uz prethodno pripremljeni plan implementacije a sve uz dogovor sa klijentom.
Ključna poenta implementacije informacionog sistema koja slijedi nakon instalacije softvera jeste uspostava optimizacije proizvodnog procesa.
Velika pažnja posvećena je i u dijelu kontrole kvalitete i povezanosti s drugim poslovnim funkcijama u organizaciji i to sa: prodajom, tehničko-tehnološkom pripremom, nabavom i računovodstvom. Integralnost informacionog sistema ImelBIS, pored uvezanosti poslovnih funkcija, ogleda se i u dijelu da se poslovni podatak unosi samo jednom a daljom obradom on se prenosi i njime se upravlja.
Sljedivost sirovina, poluproizvoda i gotovih proizvoda je standardna funkcionalnost integrirana u cijelo softversko rješenje.
Dokumentacija je elektronska, tako da je i popunjavanje iste automatizovano, a pretraživanje podataka značajno ubrzano. Svi podaci, zajedno sa dokumentacijom nalaze se u sistemu i lako se njima može upravljati.
Problemi u proizvodnim procesima i kako koristiti softver za Benchmarking
Upravljanje procesom porizvodnje podrazumjeva i upravljanje kvalitetom, zalihama i radom. To je u suštini upravljanje procesom transformacije.
Nije tajna da se proizvodne kompanije, bez obzira na vrstu proizvoda, susreću sa sledećim situacijama:
– Neadekvatno ili loše planiranje proizvodnje
– Neučinkovito upravljanje skladištem i zalihama
– Kašnjenje sa isporukama proizvoda
– Prevelika količina škarta i reslova
– Loša iskorištenost i raspoređenost proizvodnih resursa
– Ne postojanje odgovornosti
– Velikom konkurencijom
– Internim i externim trendovima
Ukoliko se dotaknemo BENCHMARKING analize u proizvodnom procesu softver ImelBIS omogućava :
– mjerenje i evidentiranje ključnih pokazatelja uspješnosti
– analizu i unapređenje pokazatelja uspješnosti
– analizu poslovanja
– ocjenu stanja proizvodnog sistema i procesa
– poduzimanje akcija za promjene
Mali savjet zlata vrijedan
Svaka proizvodna kompanija treba da se okrene ka planiranju i upravljanju proizvodnim procesom prije nego dođe u situaciju da:
– zaostaje u ostvarivanju rezultata u odnosu na druge ili
– ima stagnaciju rasta proizvodnje u odnosu na prethodni period.
Logično je da slijedi pitanje: Šta treba učiniti?
Potrebno je više investirati u opremu i ljude te odabrati softver dizajniran po mjeri. Softver koji će omogućiti usmjeravanje cijelog proizvodnog procesa koji uključuje planiranje, automatsko izvršavanje i analizu kako bi se postigla daljnja efikasnost proizvodnje.
Nekoliko razloga zašto krenuti u proces implementacije informacionog sistema ImelBIS-a :
– Ranije prepoznavanje problema u proizvodnji
– Povećana konkurentnost u ponudama tačnim određivanjem cijena
– Niži troškovi držanja zaliha
– Bolje upravljanje velikim transakcijama, samostalno, bez potreba za dodatnim resursima
– Podatke je lakše pronaći i dostupniji su menadžmentu
– Bolje donošenje odluka u poslovanju
– Manji troškovi računovodstva zbog manje grešaka
– Obračun troškova na mjesečnom nivou, finansijski rezultat svakoga mjeseca
– Poboljšan izbor dobavljača na temelju ocjena rezultata iz podataka
– Poboljšano planiranje kapaciteta
– Uštede u troškovima zbog poboljšanja efektivnosti cjelokupne opreme (OEE)
– Mjerenje indikatora ključnog učinka (KPI)
Planirajte uspjeh!